”Vad världen känner till om ... sklerodermi”
Så ökade en frågesport allmänhetens kunskaper om sklerodermi bland 330 000 + svenskar
På Boehringer Ingelheim vill vi uppmuntra människor att reflektera över olika (sällsynta) sjukdomar. Finns det något bättre sätt att uppnå detta än genom att bidra till World Disease Awareness Days?
Därför utvecklade vi en online-frågesport – ”Vad världen känner till om ...” – för att på ett lekfullt sätt öka medvetenheten bland européer om sjukdomar. Och det lyckades!
Sklerodermi – en sällsynt sjukdom
Enkelt förklarat är sklerodermi en sällsynt autoimmun sjukdom som drabbar människor på olika sätt genom att orsaka skleros (förhårdning) i huden (derma). Varje patient upplever olika kombinationer av symtom, varför deras upplevelser kan vara väldigt olika. De första symtomen på sklerodermi är vanligtvis svullna fingrar, Raynauds fenomen, sura uppstötningar och halsbränna. Vi uppmuntrade allmänheten i Sverige att lära sig mer om denna sällsynta sjukdom genom en frågesportskampanj ”Vad världen känner till om ...”.
Testa dina kunskaper om sklerodermi
På World Scleroderma Day lanserade vi en frågesport med 5 flervalsfrågor i 8 europeiska länder: Belgien, Danmark, Finland, Grekland, Nederländerna, Norge, Sverige och Portugal. Totalt nådde vi nästan 900 000 personer.
Resultat för Sverige
- Intryck [334.225]
- Unik räckvidd [137.378]
- Avslutade frågesporter [4.650]
Jag vill veta mer om resultaten för: